FANDOM

Gax to kosmita z próbki DNA członka gatunku Chimera Sui Generis.

Wygląd Edytuj

Gax przypomina Vilgaxa, jednak nosi czarną zbroję z białym paskiem na piersi. Posiada kolce na kolanach i naramiennikach i ma sześć zielonych macek zwisających z przodu jego twarzy. Macki i ramiona ciemnieją. Nosi także czarne rękawiczki bez palców. Ma czerwone oczy. Gax nosi symbol Omnitrixa na piersi.

Umiejętności Edytuj

Gax Laser Vision

Laser z oczu

Gax posiada silnie zwiększoną siłę i wytrzymałość, na tyle dużą by podnieść Gruchota. Potrafi wydłużać i zwężać swe macki oraz strzelać laserami z oczu. Oprócz tego Gax jest świetnym wspinaczem oraz potrafi kopać.

Historia Edytuj

  • Gax po raz pierwszy pojawił się w Omni-triki cz. 1, gdzie zatrzymał Mount Megaladon przed wybuchem i pokonał Teramite.
  • W Omni-triki cz. 2, Gax uratował niektórych pracowników i poznał Phila.
  • W Omni-triki: cz. 3, Gax ćwiczył swoją moc i poznał Vila. Następnie został zablokowany przez Vila, który zespolił umiejętności Gaxa z samym sobą, by stać się Vilgaxem i przywrócić sobie moc.

Odcinki Edytuj

  • Omni-triki cz. 1 (debiut; x2)
  • Omni-triki cz. 2
  • Omni-triki cz. 3 (x2)

Ciekawostki Edytuj

  • W odcinku BenWilk z oryginalnej serii, Ben odkrył, że gdyby Vilgax podrapał jego Omnitrix, to mógłby się w niego zmienić.
  • Gax to kosmita, który ma drugą połowę - Vila.
  • Mięśnie Gaxa przypominają mięśnie Vilgaxa z serii Ben 10: Obca Potęga.
  • Gax jest bardzo podobny do Feedbacka z serii Omniverse:
    • Obaj są dodatkowymi kosmitami, którym głos podkładał Yuri Lowenthal.
    • Obaj są głównymi kosmitami używanymi przez młodszego Bena.
    • Obaj szybko stali się ulubionymi kosmitami Bena, sprawiając, że miał on wielką radość podczas korzystania z nich.
    • Obaj zostali usunięci z Omnitrixa przez głównych złoczyńców: Gax został usunięty przez Vilgaxa, a Feedback został usunięty przez Malware'a.
    • Obaj mają swoją własną unikalną piosenkę.
  • Gax w rzeczywistości nie został usunięty z Omnitrixa, ale zablokowany.